--. --. -- 

スポンサーサイト



blogram投票ボタン
Share |

 
2006. 07. 05 

“DoctorWho”来日?!

BBCの“Doctor Who”公式サイトを徘徊していたら、こんなNEWSが!
Doctor Who arrives on Japanese TV.
Doctor Who's success around the world continues, with the news that the programme will soon be showing on Japanese television.
The series has been sold to BS-2, one of three cable and satellite services run by NHK, Japan's public broadcaster. Series One will go out in Autumn 2006, with Series Two going out on the same channel next year.
Even the famous Doctor Who logo has been given a bit of a makeover, with Japanese katakana characters replacing the familiar English words. Click on the link below to see the new Japanese version of the Doctor Who logo in all its glory!
えぇぇぇ~~~(◎-◎;)?!
今年の秋に、BS-2で、“DoctorWho”が見れるんですか~~~(◎-◎;)?!
Series One ってゆーのは1963年に始まった当初のものなんでしょうか?
実は私先日、
amazon.co.ukで“DoctorWho”9thDoctorのDVD-BOXを購入したのですよ。
そこには、First Seriesと書かれていますφ(゚-゚=)
どっちのことなんでしょうか???
私はもちろん後者の方を希望しますが、違ってもいつかは放送されるという期待が持てますねw

で、NHKのサイトに行ってみましたがまだそのようなNEWSは掲載されてませんでした。
でも2005年のこんなコラムを発見。

英国ドラマの世界~その1:英国一の老舗SFドラマ『ドクター・フー』~(by 岸川 靖)

“DoctorWho”のことが少しは理解できると思います。
私も「なるほど~」と思いました。
何しろJohnしか見えてなかったので^^;
このコラムはほぼ1年前に書かれたものですね。
これをキッカケで日本での放送の検討に入った感じもします。
でもNHKだから、きっと吹き替えだろうなぁ~…(--;)
字幕切望。

さてさて、ロゴもGETしました。



カ、カタカナ.........(゚ー゚;A
なんかカッコ悪いですね(苦笑)

とにかく楽しみに待ちたいと思います。
NHKのサイトにもせっせと足を運ばねば!


blogram投票ボタン
Share |

Tags : 海外ドラマ   ドクター・フー    

    

Comments

Write

サイト管理者にのみ通知する


